23 Temmuz 2011

Gözde batma, kaşıntı, kızarklıktan kurtuldum!

Tam bir tıbbi sitesi başlığı oldu ama alakası yok. Ben doktor falan değilim. Bu yazıdaki hiçbir tavsiye de doktor tavsiyesi gibi algılanmamalı, uygulamadan önce mutlaka bir göz doktoruna danışılmalı. Sorumluluk kesinlikle sizindir:)

Nerdeyse kendimi bildim bileli gözlük, son 15 senedir de lens takıyorum. Son 4-5 senedir de başlıktaki sorunu, yani gözde batma, kaşıntı, kuruluk ve kızarıklık şikayetlerini çekiyordum. Yaklaşık 4-5 farklı doktora gittim, 4-5 farklı anti-alerjik ilaç(patanol, relestan, vs..), gözyaşı damlası (refresh, naturaltears), kirpik şampuanı(lid-care), farklı lens(bausch&lomb, j&j, ciba, vs) kullandım ama bir türlü geçmedi. 

Sonuçta babamın(o da doktor) göz doktoru arkadaşlarından birisi dinlendirme ve günlük lens önerdi. Ve o da ne, hiç beklemediğim mucizevi bir iyileşme, rahatlık! Normalde vampir gibi gezerken, kullanmaya başladığımdan beri son 8 aydır bir kez bile gözüm kızarmadı. Şimdi size uyguladığım prosedürü yazıyorum, umarım sizde de işe yarar, ama başta dediğim gibi, doktora danışman lütfen denemeyin.

1. Gözünüzde kızarıklığa sebep olan lensler eski lens kaplarıyla beraber çöpe atılır.
2. 15 gün hiç lens takılmaz. Bu süre boyunca  sadece gözlük takılır, düzenli gözyaşı damlaları ve doktorunuzun verdiği hafif bir alerji damlası ile(ben patanol kullandım en zararsızı imiş) 15 gün geçirilir.
3. Gözünüze uygun günlük lensler sipariş edilir.
4. 15 gün sonunda günlük lenslere geçiş yapılarak rahata erilir! 
5. Arada kuruluk hissederseniz gözyaşı damlası kullanabilirsiniz.

Bendeki (ve büyük ihtimal çoğunuzdaki) olay şuymuş: Gözüm alerjiye müsait olduğundan lens taktığımda göz, plaza ortamında havasız ve kuru kalıp kızarıyor ve hem gözün salgıladığı, hem de o ortamdaki alerjen maddeler lense yapışıyor. 2.gün lensi taktığınız anda, aslında daha bir alerjik maddeyle karşılaşmadan gözünüz rahatsız oluyor ve istediğiniz kadar damla damlatın, her geçen dakika lensin üstü iyice göze zararlı hale geliyor. Ondan gözdeki kızarma geçmiyor. Bu arada göz/kirpik şampuanı da öneriyorum. Bir doktor önermişti; kirpiklerimde çok kepek oluşuyormuş ve onlar da rahatsız ediyormuş. 5-10 gün kirpik diplerini masaj yaparak temizlerseniz(çocuk şampuanı da olur demişti) oldukça rahatlama sağlıyor.

Neyse, doktorunuza danıştıktan sonra şunları yapın bakalım. Sonra yorumlarınızı paylaşırsanız sevinirim. Düzeldi mi, devam mı, siz neler yapıyorsunuz vampirlikten kurtulmak için :)

3 yorum:

Mercan dedi ki...

Off bende uyguluycam dediklerini. Aynen 2 haftadır takamiyorum, sabah takiyorum aksam kipkirmizi oluyor. Kutulardan suphelenmistim sonra lensleri de yeni paket actım ama sadece daha az kırmızı oldu 2. Gün sonra 4ncu gün yine aynı durum.

ongun dedi ki...

Benim gibi alerjik bir bünyede bile ise yaradı. Umarım sende de yarar üstad...sonuçları bekliyorum-)

systemfailure dedi ki...

Üstad sen yazalı üç sene olmuş, ben daha yeni görüyorum :)
Aynısı bende de var. Önerdiğin bir marka var mı günlük lenslerde?